صخره سرخ صخره سرخ
تاریخ : شنبه 4 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks

«صخره سرخ» فیلم جدید «جان وو» برای سومین هفته متوالی، صدرنشین جدول هفتگی فروش سینماهای ژاپن شد.
نبردهای تاریخی چین کهن، مورد لطف و توجه تماشاگران ژاپنی قرار گرفته است.
بنا بر این گزارش، همین مسأله کمک کرد تا «صخره سرخ» فیلم جدید جان وو برای سومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی فروش سینماهای ژاپن شود.
این درام پرهیجان تاریخی که سرشار از صحنه های جذاب و شگفت انگیز نبرد شمشیرها، تیر و کمان و خنجرهای پران است طی هفده روز نمایش در ژاپن و نزدیک 5/2 میلیون ین یعنی 26 میلیون دلار فروش کرده است.
کمتر فیلمی در ژاپن موفق می شود در چنین مدت کوتاهی به چنین رقم بالایی فروش دست پیدا کند.
نکته جالب این که فیلم درکشور چین هم رکوردهای فروش را شکسته و می رود تا تبدیل به موفق ترین اثر سینمایی در کشور سازنده اش شود.
موفقیت «صخره سرخ» در ژاپن در شرایطی است که دو کشور چین و ژاپن به طور سنتی روابط دوستانه ای نداشته اند و برخی وقایع تاریخی مربوط به دوران جنگ جهانی دوم باعث شد تا این دو کشور همسایه به یکدیگر به چشم دشمن نگاه کنند.
همین مسأله باعث کاهش چشمگیر روابط فرهنگی و هنری بین دو طرف شد. در بسیاری از ساخته های سینمایی هر دو کشور، سرزمین طرف مقابل و مردمان آن به عنوان دشمن معرفی می شدند، اما طی چند سال اخیر روابط دو طرف بهتر شده و از بار تبلیغات سوء بر علیه یکدیگر کاسته شده است.
یکی از دلایل اصلی موفقیت «صخره سرخ» در ژاپن، حضور دو بازیگر مشهور سینمای این کشور تاکشی کانه شیرو و شیدو ناکامورا در نقش های اصلی و مهم است.
از سوی دیگر منتقدین سینمایی در ژاپن، فیلم و به ویژه سکانس های نبرد و جنگ آن را تحت تأثیر آثار آکیرا کوروساوا فیلمساز برجسته سینمای ژاپن می دانند.
این درحالی است که «جان وو» قبل از بازگشت به چین و ساخت «صخره سرخ» در آمریکا مشغول کار فیلمسازی بود و تکنیک فیلم هایش بیشتر اروپایی و هالیوودی بوده اند تا آسیایی.
با این وجود منتقدان سینمای چین، ساخته جدید او را دنباله ای بر موج جدید سینمای نوین چین و فیلم هایی مثل «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «ببرخیزان، اژدهای پنهان» می دانند.
«صخره سرخ» که قصه اش برگرفته از چند افسانه کلاسیک چینی است درباره تلاش نیروهای حکومتی برای حفظ سلطنت و قلمرو خود در شرایطی است که خطر تهدید خارجی و شورش های داخلی مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورده اند.
این فیلم هم مثل دیگر ساخته های تاریخی چند سال اخیر چین، از رنگ آمیزی فیلمبرداری، صحنه آرایی، طراحی لباس و لوکیشن های بسیار جذابی بهره گرفته است.
مجموعه این عوامل باعث شد تا تماشاگران ژاپنی این فیلم را بر یک محصول جدید داخلی ترجیح بدهند.
«پرواز خوش» کمدی جدید «هاروکا آیاسه» کمدین محبوب ژاپنی با یک افتتاحیه 5/2 میلیون دلاری مقام دوم جدول هفتگی فروش سینماهای ژاپن را در طول هفته قبل گرفت.
پیش بینی می شود «صخره سرخ» در ژاپن تا 50 میلیون دلار فروش کند.
پرسشی که مطرح است، این است که آیا این فیلم می تواند رکورد فروش 59 میلیون دلاری «ایندیاناجونز4» را بزند یا خیر؟
فیلم «استیون اسپیلبرگ» تا به حال موفق ترین فیلم خارجی نمایش داده شده در ژاپن در سال جاری میلادی بوده است.




|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید